Κυριακή 26 Ιανουαρίου 2014

Hellenic Motor Musem

Ναι στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στο κέντρο της Αθήνας υπάρχει μουσείο αυτοκινήτου και πολύ καλό μάλιστα.


Σε πρόσφατη επίσκεψή μου στην πρωτεύουσα το ανακάλυψα σχεδόν τυχαία. Σαν καλός τουρίστας επισκέφθηκα το αρχαιολογικό μουσείο των Αθηνών και φεύγοντας από αυτό κατευθυνόμενος προς το μετρό (fucken  tourist) της πλατείας Βικτώριας κυριολεκτικά έπεσα πάνω του.


Βρίσκετε μέσα σε ένα μικρό εμπορικό κέντρο, σε ένα μοντέρνο κτίριο και καταλαμβάνει 3 ορόφους. Συναγωνίζεται άνετα μουσεία του εξωτερικού τόσο σε ποιότητα όσο και σε ποσότητα εκθεμάτων. Λειτουργεί κυρίως Σαββατοκύριακα αλλά μπορείτε να κλείσετε ραντεβού και καθημερινή. Το εισιτήριο είναι φθηνότερο από κινηματογράφου οπότε ειδικά οι Αθηναίοι δεν έχετε δικαιολογία.

Ακολουθούν λίγες φώτο με περιγραφές περισσότερο για να σας κινήσουν το ενδιαφέρον να το επισκεφθείτε. Τα εκθέματα αλλάζουν συχνά και γίνονται και αρκετές εκδηλώσεις.

Φώτα, κάμερα, πάμε!

Αγγλία

Jaguar XK 120 Special Equipment Roadster 1954 6κύλινδρο 3,442cc 210bhp

Ένα τέτοιο είχε και ο Αμερικανός ηθοποιός Robert Mitcham για αρκετά χρόνια.

Jaguar 420G Saloon 1968 6κύλινδρο 4,235cc 265bhp.
 Αγοράστηκε από τον ΟΔΔΥ!!!

Jaguar 420G Saloon

Bentley M.P.W. Fixed Head Coupe 1969 V8 6,233cc 280bhp
Η Bentley για χρόνια ήταν υπό την κηδεμονία της Rolls Royce. Το συγκεκριμένο μοντέλο είναι πανομοιότυπο με την Silver Shadow II, εκτός από κάποιες στυλιστικές διαφορές και τα σήματα.. Χειροποίητο με εκπληκτική προσοχή στη λεπτομέρεια και αντοχή στον χρόνο. Πριν καταλήξει στο μουσείο άνηκε στην Κόμισα Antonia Ziemierowska και όχι δεν είναι μακρινή μου συγγενής.

Rolls Royce Camargue 1980 V8 6.750cc
Το Rolls Royce Camargue ήταν από τις πιο διακριτικές Rolls που κατασκευάστηκαν ποτέ. Πρωτοπαρουσιάστηκε το 1975 και ήταν η μοναδική μεταπολεμική Rolls που το αμάξωμά της σχεδιάστηκε από Ιταλό (Pininfarina) και όχι Άγγλο σχεδιαστή. Όταν παρουσιάστηκε ήταν το κορυφαίο μοντέλο της γκάμας και το ακριβότερο αυτοκίνητο παραγωγής στον κόσμο. Κόστιζε 83.000 λίρες, ήταν το πρώτο αυτοκίνητο της Rolls που σχεδιάστηκε χρησιμοποιώντας το μετρικό σύστημα, το πρώτο που είχε επικλινή μάσκα και το πρώτο αυτοκίνητο στον κόσμο με αυτόματο 2ζωνικό κλιματισμό.

Rolls Royce Wraith Sports Sedan 1939 6κύλινδρο 4,257cc 90bhp
Πρώτος ιδιοκτήτης της συγκεκριμένης Rolls ήταν ο Sir Laurence Olivier. Στην Ελλάδα έφτασε μέσο του Αλέξανδρου Ανδρεάδη. Ένας από τους σημαντικότερους συλλέκτες αυτοκινήτων στην Ελλάδα την δεκαετία του 70 και πρώτος σύζυγος της Χριστίνας Ωνάση.

MG TD 1953 4Κύλινδρο 1,250cc 57bhp
MG Midget!!! Προπολεμικό φτηνό σπορ κουπέ εξαιρετικά δημοφιλές στην Αγγλία που συνέχισε την επιτυχία του και μετά τον πόλεμο.

Aston Martin V8 Series III 1974 V8 5,340cc 304bhp
Το εξόγκωμα στο καπό είναι για να χωρέσουν τέσσερα διπλά καρμπυρατέρ Weber


  
Aston Martin Lagonda Series 4 Saloon 1983 V8 5,341cc 304bhp
Ρηξικέλευθος σχεδιασμός τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά. Καινοτόμησε στον τομέα του ηλεκτρονικού εξοπλισμού και του συστήματος ελέγχου. Δυστυχώς παρουσίασε αρκετά προβλήματα στα πολύπλοκα ηλεκτρονικά του. Το εσωτερικό του είναι επενδεδυμένο με δέρμα Conolly, μοκέτες Wilton και ξύλο καρυδιάς. Πρώτος ιδιοκτήτης του συγκεκριμένου αυτοκινήτου ήταν ο Δούκας του Westminster.

Jaguar E-Type Series III V12 Roadster 5,343cc 272bhp
Το σημαντικότερο αυτοκίνητο στην ιστορία της Jaguar. Στην μακρόχρονη ιστορία του πούλησε 70.000 μοντέλα. Ο συνδυασμός υψηλών επιδόσεων αλλά και εμφάνισης το κράτησε στην παραγωγή από το 1961 μέχρι το 1974. Το 2008 κατέκτησε την 1η θέση στη λίστα της Daily Telegraph με τα 100 ομορφότερα αυτοκίνητα όλων των εποχών. Το έκθεμα του μουσείου αγοράστηκε από τον ΟΔΔΥ.


1 σχόλιο: